اخبار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان

مهم ترین رسالت سازمان تبلیغات ترویج فرهنگ دینی در جامعه است

حجت الاسلام محمد علی عظیمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفتگو با دهگلان شیدا به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال شد.
 مهم ترین رسالت سازمان تبلیغات ترویج فرهنگ دینی در جامعه  است

وی با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی افزود : این سازمان یك نهاد پربركت در جامعه است كه همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حول محور این سازمان می‌گردد.
وی تصریح کرد: نقش سازمان تبلیغات اسلامی در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است و این نهاد برخاسته از دین توانسته است در همه زمینه‌ها حضور داشته باشد و نیازهای دینی جامعه و به‌ویژه شبهات جوانان را برطرف كند.
وی با بیان این که فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون اثرات و کارکردهای زیادی در جامعه داشته است، افزود: در حال حاضر نیز مهم ترین هدف این نهاد مقدس نشر و گسترش و تعميق فرهنگ ديني و قرآني در جامعه بوده و فعالان تبلیغات اسلامی با تمام توان در حال انجام این رسالت هستند.
:رئیس اداره تبلیبغات اسلامی دهگلان بیان داشت : تبلیغ و رساندن پیام وحی به عمق جان انسان‌ها وهدایت آنان به سوی ارزش‌های الهی و جاودان، از آشکارترین رسالت های انبیای الهی بوده و امروزه بر دوش مبلغین و روحانیون است.
وی گفت:سیاست اصلی و اساسی سازمان تبلیغات اسلامی، استفاده از فضای فرهنگی و تلاش در زمینه اشاعه و احیای معارف اسلامی است و سازمان تبلیغات اسلامی دهگلان در این زمینه توانسته است به خوبی عمل كند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌های جامعه بیان داشت: تشكیل جلسه‌های ستاد شئون مناسبت‌های دینی و مذهبی، شورای فرهنگ عمومی و نیز حضور در جلسه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر و احیای زكات نشان از اهمیت حضور این نهاد دینی در جامعه دارد.
وب با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات گفت: سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی – مردمی، زمینه سازی برای یافتن نیروهای مؤمن و تأسیس تشکل های لازم و برنامه ریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمن های اسلامی، تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممکن، با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی، انجام مطالعات راهبردی و بررسی های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان و طراحی برنامه ها و شیوه های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش های سنتی در تبلیغات اسلامی، تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری، به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهش های لازم، به ویژه در زمینه نظام تربیتی و مبانی سیاسی – اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد و… از جمله فعالیت های این سازمان است.
وی تصریح کرد: تبلیغات را به معنای مجموعه ی اعمال گفتاری، نوشتاری، رفتاری و تصویری است که به منظور نفوذ و تأثیر گذاری در شخصیت، افکار، عقاید و احساسات مخاطبان سازماندهی می‌شود و برای جهت بخشیدن به آنان در راستای هدف و مقصدی مشخص، هویت پیدا می‌کندبیان کرد
رئیس اداره تبلیغات  اسلامی دهگلان بیان داشت: تبلیغ را نمی توان از تاریخ حیات انسان تفکیک کرد. تبلیغات با  نقطه ی آغازین خلقت انسان و هبوط آدم بر زمین پیوند دارد، چرا که انسان از یک سو، دارای فکر و اعتقاد است و از سوی دیگر، مصالح حیاتی ویژه ای دارد که این دو، اشکال گوناگون شخصیت مادی و معنوی او را تشکیل می دهند.
حجت الاسلام محمد علی عظیمی به اهمیت توسعه فرهنگ دینی در جامعه نیز اشاره كرد و افزود: مقوله تبلیغ و حركت در مسیر توسعه فرهنگ دینی، پیمودن راهی بزرگ و درعین حال پرمسئولیت است.
وی ادامه داد: توجه به موضوع‌ فرهنگ، جهت‌دهنده دیگر عرصه‌های توسعه‌ در جامعه اسلامی‌ ماست، به گونه‌ای كه می‌توان اذعان كرد‌گونه‌های دیگر توسعه را هدفمند می‌كند و صبغه فرهنگی به‌ آنها می‌بخشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی كشور در حوزه‌ ترویج فرهنگ دینی عنوان كرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید با شناخت ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در هر استان به كمك رسانه‌های آن استان بیاید و نسبت به برنامه‌ریزی درزمینه توسعه فرهنگی اقدام كند.
وی همچنین به برنامه‌های جامع و كاربردی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره كرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی توانسته است با ایجاد همنوایی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، بانوان، جوانان، اوقات فراغت، گفتمان‌های دینی، فناوری‌های نوین و همچنین رسانه از ظرفیت‌های مجازی، نشریات و نوشته‌ها در حوزه تبلیغ دینی بهره‌كافی ببرد.

بازدید [ 72 ]
برچسب ها

مطالب مرتبط